|
| Siste fra Forumet |
| Siste 10 Forum Posteringer |
 |
| Aktiviteter 2010 |
|
 |
|
 |
Forum › NESK › Dressur › Sommeraktiviteter |
 |
Sommeraktiviteter Spørsmål og diskusjon som omhandler dressur av fuglehund
| Vis Forrige Emne :: Vis Neste Emne |
| Av |
Innlegg |
oybar Medlem

Ble medlem: Mai 07, 2009 Innlegg: 2
|
Skrevet: Man Apr 26, 2010 12:33 pm Tittel: Sommeraktiviteter |
|
Hei! Lurte på om noen her inne har noen gode forslag/råd angående sommeraktiviteter med hund.
Tenker da både på kløv, svømming evt trekking.
Jeg har akkurat begynt på et opplegg med tvangsapport på min ES, og planlegger å ta steget videre til vannapport etterhvert. Har hørt at enkelte bruker måkevinger, men ser at flere butikker selger vannapportobjekter. Dersom tvangsapporten sitter, burde det vel ikke være nødvendig med måkevinger?
|
|
| Til Toppen |
|
 |
JørnHW Medlem

Ble medlem: Jan 20, 2005 Innlegg: 838
|
Skrevet: Tir Mai 18, 2010 4:39 pm Tittel: Re: Sommeraktiviteter |
|
|
|
| Til Toppen |
|
 |
satron Medlem

Ble medlem: Jun 16, 2010 Innlegg: 1
|
Skrevet: Ons Jun 16, 2010 11:53 am Tittel: Re: Sommeraktiviteter |
|
Har en 9 mnd gammel hannvalp og lurer litt hva som nå bør forlanges av han når det gjelder dressur. Det er jo fortsatt noen månder til høsten og da vil jeg jo selvsagt prøve han litt under jakten. Men vil helst unngå unødvendig ramping etter ryper. Veldig lærevillig til nå, men har ikke vært utsatt for så mye provokasjon ennå. Innkalling er ok. Duer har jeg så vidt prøvd og han stopper, men sitter ikke ved oppflukt. Er det viktig? Eller ligg?
|
|
| Til Toppen |
|
 |
JørnHW Medlem

Ble medlem: Jan 20, 2005 Innlegg: 838
|
Skrevet: Ons Jun 16, 2010 7:14 pm Tittel: Re: Sommeraktiviteter |
|
Hei !
Jeg ville nok meldt meg på et eller to treningskurs, ikke bare for å trene hunden men for å få mest mulig kunnskap om dressur og ikke minst forståelse av hunder.
Det er nå engang oss på to som er viktigst for å få en veldressert hund.
Om hunden din er grei nok nå på duer under kontrollerte former dvs line vil ryper resultere i uhemmet forfølgelse eller ramping som du kaller.
Det vil si at innkallingen også vil bli en utfordring. Ramping er det bare når hunden ikke lystrer en kommando og alt avhenger av hvordan du har bidratt til at hunden forstår kommandoen, sitt f.eks som er greit nok når fugl letter.
mvh jørn
Men stå på, det er trening og erfaring som gir den gode jakthund !
|
|
| Til Toppen |
|
 |
|
Du kan ikke starte nye emner i dette forumet Du kan ikke svare på emner i dette forumet Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet Du kan ikke legge til filer i dette forumet Du kan laste ned filer fra dette forumet
|
| |  |